onsdag 10. november 2010

VÅR MORSOMSTE OPPLEVELSE

Vi våknet ganske tidlig på morgenen, og var klare til å dra til øya Brac. Vi valgte å besøke denne øya fordi vi hadde hørt at det var den mest kjente øya i Kroatia og at der var utrolig vakkert der. Denne gangen tok vi ingen taxi, men vi prøvde oss på å ta bussen. Den bussen vi tok var en to etasjes buss og hadde deilige og myke seter. Den gikk direkte til øya Brac. Bussbilletten var ikke så dyr, det var bare 25 kuna for en billett, ca 30 kroner. Det var ganske rette veier å kjøre på, det gjorde det ekstra deilig å sitte i bussen. Det var trær på begge sider av veien da vi kjørte til stranda. Etter en halvtimes busstur var vi fremme på Øya. Vi hadde på oss badetøyet, og hadde smørt på oss solkremen. Vi la oss ned for å sole oss, men i det lille øyeblikket merket vi at der var en liten kiosk på øya der man kunne låne surfebrett. Ingen av oss hadde prøvd oss på å surfe før, men det skulle vi gjøre nå. VI gikk bort til kiosken og leide to brett. Vi hoppa ut i vannet og skulle prøve å surfe. Bølgene var mega store. Dette her gikk ikke bra, vi klarte så vidt å stå på brettet, vi falt hele tiden og det var den morsomste opplevelsen vi noen gang hadde opplevd. Etter vi hadde prøvd oss på  litt surfing ble vi ganske slitne. Så vi gikk å la oss ned på teppet for å sole oss. Etter en liten stund gjorde vi det som vanlig, vi dro tilbake til hotellet, skifta, gikk til en restaurant for å spise, kom tilbake til hotellet og sov.